poniedziałek, 23 czerwca 2014

Chleb jaglany (bezglutenowy, wegański, bez drożdży, bez cukru i nie na zakwasie)

Inspiracją do pieczenia chleba jaglanego był przepis Matki Smakoterapii. Został on uproszczony i dopasowany do zaleceń dietetycznych naszego lekarza. Taka wersja jest idealna na śniadanie dla całej rodziny. My robimy od razu dwa (lepiej je piec osobno w piekarniku), bo znika bardzo szybko...



Potrzebujemy:
  • 3 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • łyżka lnu złocistego
  • łyżka pestek słonecznika
  • ząbek czosnku lub kilka liści posiekanego czosnku niedźwiedziego
  • szczypta soli
  • kilka kropel cytryny
  • kilka posiekanych liści bazylii
  • garść wydrylowanych i pokrojonych w plasterki zielonych oliwek
  • odrobina wody (jeśli potrzeba)
Len złocisty i pestki słonecznika rozdrabniamy w blenderze. Dodajemy wszystkie składniki i dokładnie mieszamy. Wykładamy na papier do pieczenia i formujemy płaski placek o grubości około 1-1,5 cm. Pieczemy w piekarniku z termoobiegiem w temperaturze 175 stopni przez około 30 minut. Oczywiście, jeśli ktoś preferuje chrupiące pieczywo - odpowiednio dłużej.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...